17 Ekim 2012 Çarşamba

Ernesto Che Guevara


“Ben Ernesto'ydum sadece Ernesto, sizde sadece bir şey olarak var olursunuz. Che olmayı kendim istedim, sizde inanırsanız olursunuz, inanırsanız.”
“Arkamdan konuşmaya devam et. Çünkü karşıma çıkacak kadar büyük değilsin" .
“Belki hiçbir şey yolunda gitmedi Ama hiçbir şey de beni yolumdan etmedi!"
“Hayatta öyle seçimler yap ki; Kazandığın şeyler, kaybettiklerine değsin..”
“Eğer bir gün beni başım eğik görürsen, Bil ki başım; yere düşmüş birini kaldırmak için eğilmiştir...”
“Peşinden gidecek cesaretin varsa, bütün hayaller gerçek olabilir!”

“Bana güç veren zaferlerim değil, yaşamdaki yenilgilerimdir.”
“Hayatta daima gerçekleri savun! Takdir eden olmasa bile, vicdanına hesap vermekten kurtulursun.”
“Saklayacak bir şeyin yoksa, korkacak bir şeyin de yok demektir.”
“Ne kadar farklı olursa olsun; sana ait olmayana tenezzül etme, Ve ne kadar basit olursa olsun senin olandan asla vazgeçme.”
“İnsanda en büyük hata: Karşıdaki insana gereğinden fazla değer vermek değil, Kendine hak ettiğinden daha az değer vermektir.”
“Kaybetmekten korkma; bir şeyi kazanman için bazı şeyleri kaybetmelisin. Ve unutma; Kaybettiğinde değil, vazgeçtiğinde yenilirsin.”
“Aslanların Sessiz Kaldığı Yerlerde, Kuşlar Kartallar Volta Atar; Ama Bilmezler ki Aslan O Sessizliği Bozarsa, Kıyamet Kopar.”
“Ayakkabılarımın altı delikti; ama üstü her zaman boyalıydı.”
“Bir şeyi yapmak için, onu çok sevmelisiniz. Bir şeyi sevmek için, ona delicesine inanmalısınız.”
“İyilik yapmaya devam et.. Karşındaki o iyiliğe layık olmasa bile, sen o iyiliğe layıksın.”
“Kaybettiğin tek savaş, uğrunda savaşmaktan vazgeçtiğindir.”
“Yoksula gülmedim, zenginliğe özenmedim, faşistleri sevmedim, ezilenleri dövmedim, ben Devrimci doğdum, Devrimci öleceğim.”
“En kolayıdır kaybetmek, Mesele kazanmak için uğraşmakta. Savaşmadan esir olacağına, Savaşarak ölmeli insan aslında.”
“İki şeye hakkım var: Özgürlük ve ölüm. Birine sahip olamazsam ötekini isterim, Çünkü kimse beni canlı tutsak edemez.”
“Çoğu bana maceracı diyecek, evet öyleyim. Ama farklı bir türden.! İnançlarını doğrulamak uğruna, postunu tehlikeye atan türden.”
“En kötüsü ne biliyor musun? Kendine yenilmek, pes etmek.”
“Sevgili dediğin güzelliğiyle seni kendine aşık eden değil, Sana kendin olabilme şansını verendir.”
“Aç insanların karnını doyurduğum zaman bana kahraman diyorlar. Bunların neden aç olduğunu sorduğum zaman ise; bana komünist diyorlar.”
“Hayat Korkakları Affetmez...”
“Dünyanın neresinde olursa olsun, Haksız yere birisinin suratına atılan tokadı Kendi suratında hissetmeyen kişinin insanlığından şüphe ederim.”
“Yağmur komünisttir; çünkü herkese eşit yağar. Rüzgar ise kapitalisttir zayıf olanı yıkar”
“Ölüm nereden ve nasıl gelirse gelsin... Savaş sloganlarımız kulaktan kulağa yayılacaksa ve silahlarımız elden ele geçecekse ve başkaları mitralyöz sesleriyle, savaş ve zafer naralarıyla cenazelerimize ağıt yakacaklarsa ölüm hoş geldi, safa geldi.”
“Gazeteci Lisa Howard Bir devrimcinin sahip olduğu en önemli özellik nedir? diye sorar röportaj sırasında. Che yanıtlar: Aşk. Bu yanıt çok şaşırtmış olmalı ki tekrar etmekten kendini alamaz genç kadın. Aşk? İnsanlık aşkı, doğruluk ve adalet aşkı. Bunları taşımıyorsa benliğinde, gerçek bir devrimci değildir o.”
“Savcı: El Salvador’da ne yapıyordun? Che: Tenimi bronzlaştırıyordum. Savcı: Peki binayı neden havaya uçurdun? Che: Güneşimi kapatıyordu.”
“Düşmanın yoksa, hayatta hiç başarılı olamadın demektir.”
“Dizlerimin üzerinde yaşamaktansa, ayaklarımın üzerinde ölmeyi tercih ederim.”
“Bir devrimci başkasına atılan tokadı kendi yüzünde hissedendir.”
“Gerçek devrimciyi yöneten büyük aşk duygularıdır.!”
“Bir çiçeği öldürebilirsiniz ama baharı öldüremezsiniz.”
“Devrimcinin görevi devrim yapmaktır.”
“Gerçekçi olalım, imkansızı isteyelim.”
“Devrimden başka bir hayat yoktur.”
“Bir yalan, hangi amaç için söylenmiş olursa olsun, her zaman, en kötü gerçekten daha kötüdür.”
“Bir, iki, birden çok Vietnam yaratalım.”
“Savaşan, kaybedebilir. Savaşmayan, çoktan kaybetmiştir.”
“Buraya beni öldürmeye geldiğini biliyorum. Vur beni korkak, yalnızca bir adam öldürmüş olacaksın. Ölmeden önce, katiline...” ernesto che guevara
“En önemlisi, kabiliyetinizi koruyabilmeniz, dünyanın neresinde olursa olsun her haksızlığı kendinize karşı yapılmış gibi hissetme kabiliyetinizi. Bu bir devrimcinin en önemli özelliğidir.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder