9 Ekim 2012 Salı

Cemal Süreya


“Önce sevdiğiniz terk eder sizi, ardından uykunuz. Sonra ne sevdiğiniz geri gelir, ne de uykunuz.”
“Annesinden dayak yediği halde, yine 'Anne' diye ağlayan bir çocuktur aşk.”
“Okyanusta ölmez de insan, gider bir kaşık sevdada boğulur...”
“Cevap veriyorum zamanla her şey geçer diyen akıllılara; "Geçen tek şey zamandır” anlayan, anlatsın anlamayanlara.”
“Madem sevmiyorsun o zaman sahip çık gözlerine! Dönüp dolaşıp değmesinler gözlerime.”
“Denir ya aşk iki kişilik, yalan! Aşk bile bile delilik. Bide hayat müşterektir denir. Buda yalan çünkü aşk acısı hep tek kişilik.”
“Üzülme değmez sözünü duymaktan sıkıldım. Değmeyenlere zaten üzülmem. Üzüldüğüm şey; Değmeyenlere... Yüreğimin değmiş olması.”
“Hayatta gözyaşlarımı hak edecek bir insan görmedim. Ya benim gözyaşlarım gereksiz, ya da uğruna gözyaşı döktüğüm insanlar değersiz.”
“Küçükken anneme mezarlıktan korkuyorum dediğimde 'ölüden değil, diriden kork' demişti. Zamanla anladım ki; annem yine haklıydı.”
“Kimseyi suçlama, Suçlanacak biri varsa o da sensin. Sonuçta o sana küçük bir umut verdi, Sen ise ona her şeyini verdin.”
“Küçükken aldığım dışı güzel, İçi hep çürük çıkan elmalı şekerler gibisin. Aranızdaki tek fark; O elmalı, Sen ise el'malı.”
“Kim demiş aşk uğruna ölmek zor? Uğruna ölünecek aşk bulmak zor.”
“Seni soruyorlar… Öldü mü diyeyim yoksa dönecek mi? İkisi de imkansız değil mi? Çünkü biliyorum; Asla geri dönmezsin Ve biliyorsun; Sen benim için asla ölmezsin!”
“Gitmekle gidilmiyor ki... Gitmekle gitmiş olamazsın; gönlün kalır, aklın kalır, anıların kalır.”
“Üşüyor musun? Üzülme bee! gel yanıma.. O kadar yaktın ki canımı; Isınırsın. Üşümezsin bir daha.”
“Sözcükler değişiyor, Anılar sözcüklerini değiştirmiyor.”
“Aşktın sen, gidişinden bildim seni...”
“Senin çelme taktığın yerden başlıyorum hayata.. Varsın yara içinde kalsın dizlerim, Yüreğim kadar acımaz nasıl olsa.”
“Zaman lazım sadece, unutacaksın! Nasıl unuttuysan çocukluğunu, kırılan oyuncaklarını.. Kırılan kalbini de öyle unutacaksın.”
“Yarın bizi beraber görenler kimdi o yanındaki diye sorarlarsa beni detaylı anlatma. Kısaca; ömrümün geri kalanı dersin.”
“Bir gün seni bırakırım ya tütünü bırakmak gibi bir şey olur bu evet, gün geliyor, bıkıyorum senden, ama İstanbul´dan bıkmak gibi bir şey olur bu...”
“Sen dedi; intihar gibisin. Hem herkes tarafından bir kez düşünülen hem de cesaret edilemeyen.”
“Allah'ım bana öyle bir eş nasip et ki; ömrümün son demlerinde bile gözlerine baktığımda kalbim ilk gün ki gibi çarpsın!”
“Uğraşamam dünümle ve dünümdekilerle. Ben yarına bakarım yanımdakilerle.”
“Birer birer, seve seve çıktığım aşk basamaklarını; onar onar, söve söve iniyorum şimdi!”
“Gider gibi yapmadım ben, ya kaldım ya gittim. Sen ise kalır gibi yaptın, ama gittin ve ben bittim.”
“Bir isteğim var sadece senden, onun kokusunu al getir, onu saçlarını al getir, hatta mümkünse onu al getir bana rüzgar.”
“İlişkimize bi süre ara verelim cümlesinin tercümesi, Senden iyisini bulursam ne ala. Bulamazsam sana geri dönerim "dir.”
“Elimde olsa bir yasa çıkartırdım; Sevgiler ertelenmeden, geciktirilmeden söylenecektir...”
“Sonunda sen bir gün gelirsin diye, çok şeyin adı küçük yazıldı.”
“Artık hayallerim suya düşecek diye kaygılanmıyorum. Çünkü, onlar düşe düşe yüzmeyi öğrenmişler...”
“Unutsun beni demişsin, bu bana imkansız geliyor. Çünkü unutmam için önce seni hatırlamam gerekiyor.”
“Hep alçak sesle konuşan biri de vardı ki, kederini soylu kılmak için yüreğindeki kurşun yarasına aşktandır derdi.”
“Gözlerinin kahvesinden koy ömrüme, Kırk yılın hatırına sen kalayım....”
“Yüzü Güzele Kırk Günde Doyarsın, Huyu Güzele Kırk Yılda Doyamazsın..!”
“Bir kez daha diyeyim: Özenle katlanmış bir mendil gibisin Sil beni N’olur kırk yıllık kirim pasım gitsin.”
 “Belki o her şeye değecek kadar değerli senin için; ama sen de, onun için kendini hiç edecek kadar değersiz değilsin.”
“Mutlu olmanın yolunu, karşıdakini mutlu etmek sanıyorduk. Yanıldık! Çünkü ne kadar mutlu ettiysek, o kadar yalnız kaldık.”
“Gülen gözlerinin bebeğinde kendimi görebilmekti dilediğim; keşke yalnız bunun için sevseydim seni.”
“Özlemek, ölmek’ten sadece iki harf fazla be çocuk.”
“Önemli olan hastalıkta sağlıkta değil, yalnızlıkta yanımda olman.”
“Çıkar giderim bu kentten daha olmazsa, sensizliğin bir adı olur, bir anlamı olur belki.”
“Seni bir kere öpeyim desem ikinin hatırı kalıyordu. İki kere öpeyim desem, üçün boynu bükük.”
“Kim istemez ki mutlu olmayı? Ama mutsuzluğa da var mısın?”
“Konuşabilmek ile konuşmayı bilmek arasında büyük bir fark vardır. Mesela çoğu insan ikincisini bilmez.”
“İki kalp arasında en kısa yol: Birbirine uzanmış ve zaman zaman ancak parmak uçlarıyla değebilen İki kol.”
“Tam unuttuğunu sanırsın, Karşına çıkar tebessüm eder ve yine bağlar seni kendine.. Yine inanırsın yalan olduğunu bilsen bile.”
“Parkta salıncak sırası bekleyen çocuk gibi bekledim seni. Biraz heyecan, biraz da salıncağı 'başkası kapacak' korkusu işte.”
“Ne zaman bu şehirden kaçıp gitme isteği gelse, bir köşeye oturup geçmesini bekliyorum. Gidersem dönmem çünkü biliyorum…”
“Mesafeler birleştirdi bizi bir de sözler, razı olma hiçbir sessizliğe. Biliyorsun seni seviyorum.”
“Neydi aramızdaki fark biliyor musun.. Ben senin sadece gözlerinle meşgulken, Sen yarın ne giyeceğini düşünüyordun.”
“Hayatımda ilk kez birisi bana "Kendine çok dikkat et" dedi sadece. Anlamış onun kalbini taşıdığımı herhalde.”
“Nasıl bilirdiniz? sorusuna, ''Tanıyamamışım'' deyip geçtim...”
“Benimsin demeden önce, Seninim demeyi bilmeli insan.”
“Aslında annem seni anlatır dururmuş çocukluğumda, Meğer her masala seni anlatarak başlarmış. 'Bir varmış, Bir yokmuş.”
“Yeter, aklından çıkar artık onu diyor kimileri. Siz de aklınızla değil de, yüreğinizle sevseydiniz anlardınız beni.”
“Sana seni seviyorum dediğim kadar, Anneme peki anneciğim deseydim; Hazırdı cennetteki yerim.”
“Acı çektikçe insan olgunlaşırmış.. Yalan be! İlk önce kalbin kırılır, sonra çürümeye başlarsın.”
“Sevmek güzel  meslek.  Ama zor. Can dayanıyor dayanmasına Ama yürek gitti gidecek.”
“Küçük Bir Çocuğun Yokuş Aşağı Koşması Gibi Seni Düşünmek... Biraz Heyecan, Biraz da Düşecekmiş Korkusu.”
“iki şey: aşk ve şiir mutsuzlukla beslenir biri biri ona dönüşür.”
“Aslında ayrılıklar değil de, Gidenin sevmediği halde ' Seviyorum ' demesi en çok koyuyor insana.”
“Düşenin dostu olmaz' derler kimileri. Sanki ayakta olanın dostu çokmuş gibi.”
“Umutta 'mut' varsa umutsuzlukta da 'umut' var.”
“Çektiğin acı kadar olgunlaşırsın diyorlar fakat olgunlaşa olgunlaşa çürüdük bilmiyorlar !!”
“Bir kağıda sensizlik yazdım. Yine de çok hoşuma gidiyor.. Çünkü sen'sizlik kelimesi bile sen'le başlıyor.”
“Kadın susarak gider. Eğer bir kadın şikayet ediyorsa, erkek bilmelidir ki, o ilişkiden hala ümidi vardır kadının… Ne zaman ümidini o ilişkiden kestiyse, o zaman sevgisi de yara almış demektir. Bir kadının çığlıklarından, kavgalarından korkmamak gerekir, çünkü kadının gidişi sessiz ve asildir…”
“Sesinde ne var biliyor musun? Ev dağınıklığı... İki de bir elini başına götürüp,  rüzgarda dağılan yalnızlığını düzeltiyorsun.”
“Bir daha beni sevdiğini söyleme! Neden biliyor musun? Çünkü yine inanırım.”
“Aklıma bile gelmiyorsun artık.. O kadar kalbimdesin ki.”
“Neden yorgunsun sorusuna cevap aramaktan, 'Ve bunu sormasınlar diye gülümsemekten yoruldum.”
“Belki de..  Evet belki de sen, hiç hak etmemiştin beni. Oysa ben; Her halinle kabullenmiştim seni.”
“Çocuk olsam yeniden.. Bir tek düştüğüm için acısa içim, Ve kalbim; çok koştuğum zaman çarpsa sadece.”
“Keşke şöyle yapsaydım belki severdi deme. O senin için ne yaptı da sevdin sanki ? Akıl işi değil, gönül sevdi mi gerisi bahane.”
“Yine yanlış yerlerde bekledik birbirimizi.”
“Herkes az buçuk sarhoş, herkes bir şeyler söylüyor. Ama yalnız ikimizin sözcükleri sarmaş dolaş.”
“Yağmur olsan binlerce damla arasından bulur tutardım seni . Çünkü korkarım; toprak aldığını vermiyor geri. . .!”
“Ertesi gün sana kavuşmayacağım için, uyumadığım geceler var benim..”
“Son çırpınışımdın sen insanlar arasında, keşke yalnız bunun için sevseydim seni.”
“Gerçekten seven insan hiçbir şeyi mazeret etmemeli. Seviyorsa söyleyebilmeli, söyleyemiyorsa sevmiyordur bitti...”
“Ben nerde bir çift göz gördümse, tuttum onu güzelce sana tamamladım, sen binlerce yaşayasın diye yaptım bunu.”
“Uğraşmayı bırak artık dünle ve dünündekilerle. Bir de hep yanında olanlarla yarına bakmayı dene.”
“Ne olmuş her fırsatta kendimle konuşuyorsam? Bakma sen yanlış demiş eskiler, Kendi kendine konuşana deli değil, yalnız derler.”
“Gözlerinden uyku akan bir taksinin içindeyim, geçip gidiyorum bütün hayatımı da seni de…”
“Bazen öyle yorar ki aşk insanı, bıktırır hayattan.. Ve kapayınca gözlerini bir daha açmak istemez insan.”
“Sana gelince, ah sen yok musun sen! Bir daha rastlar mıyım sana? Günlerin ne getireceği bilinmez ki.”
“Gölgene bak, beni anlamak istiyorsan; O kadar yakın, ama sana asla dokunamayan.”
“Bazen diyorum ki; ne olacak söyle gitsin.. Sonra diyorum; söyleyince ne olacak, sus bitsin.”
“Annem gözyaşları için ekmek kırıntısı gibi değerlidir derdi. Üstüne basıp geçenlerin çarpılışını görmek için bekliyorum seni.”
“Git' diyorsun da olmuyor işte git demekle, her şeye rağmen gidemiyor insan. Ben de sana 'sev' diyorum mesela.Sevebiliyor musun?”
“Bir kadını ortadan ikiye böl. Yarısı annedir, Yarısı çocuk. Yarası sevgili ...Yarası Aşk.. Duyanlar bunu bilmez, Görenler anlamaz bunu! Yarısı rivayettir, Yarası gece.”
“Göz göze gelebilirseniz, ipi kopmuş bir uçurtma, hızla uzaklaşır bakışlarından.”
“Pişman değilim, kırgınım biraz ama üzülmüyorum. Çünkü gittiğinde yeni birşey öğrendim: artık her Seviyorum diyene inanmıyorum.”
“Güvenebileceğiniz ve sırtınızı dayayabileceğiniz sadece bir kişi vardır. Bu kişi annenizin kocasıdır ve çok 'baba' bir adamdır.”
“Her gece onu düşünmekten saatim ilerlemez oldu. Kim sorarsa saat kaç diye, cevabım hep aynı; O'na doğru.”
“Ama kadınlar, Tanrım... Öyle sevdim ki onları, gelecek sefer dünyaya Kadın olarak gelirsem, eşcinsel olurum.”
“Çok yoruldum sevgili; daha fazla yorma beni. Ben fazlasıyla ödedim zaten, uğrunda kaybettiklerimin bedelini.”
“Kimse benimle oynamıyor diye ağlayan çocuk! Sen büyü hele, Bak ne oyunlar oynayacaklar seninle.”
“Hiçbir aşkın ardından 'geçmiş olsun' denmez. Çünkü gerçekten 'aşk'sa zaten geçmez.”
“Doğru yerde yanlış kişi olmadık ama yine de sevilmedik. Anladım ki; yanlış yerde, doğru kişi olduğumuz için terk edildik.”
“Seni seviyorum"dan daha özel bir cümle de var: Sana güveniyorum. Çünkü herkes herkesi sevebiliyor; ama herkese güvenmiyor.”
“Yalnız aşkı vardır aşkı olanın Ve kaybetmek daha güç bulamamaktan. Sen yüzüne sürgün olduğum kadın, Kardeşim olan gözlerini unutamadım. Çocuğum olan alnını ,sevgilim olan ağzını, Dostum olan ellerini unutamadım.”
“Tek yanlı aşk kişiyi nasıl aptallaştırıyor Nasıl unutmuşum senin bir başkasını sevdiğini.”
“O Beni Herhalde Sevmiş! Oysa Ben Onu Her Halde Sevmiştim.”
“Bir çiçek duruyordu, orda, bir yerde, bir yanlışı düzeltircesine açmış.”
“Denize ilk giren çocuk masumiyetiyle seviyorum seni.. Boğulacakmışım gibi.”
“Sana yolculuk yapmak istiyorum, kes yüreğine giden bir bilet; Can kenarı olsun!”
“Seni olduğun gibi seven insan için iyi gün kötü gün yoktur. Ne zaman yanında olması gerekiyorsa o zaman yanında olur.”
“Şimdi sen kalkıp gidiyorsun. Git Gözlerin durur mu onlar da gidiyorlar. Gitsinler. Oysa ben senin gözlerinsiz edemem bilirsin.”
“Güneş her sabah verilmiş bir söz gibi doğuyordu. Gerçek neydi biliyor musunuz: Her şey.”
“Tüm anneler hep tanımadıklarına güvenme derler, kötü olur sonu. Düşünüyorum da tanıdıklarımıza güvendikte ne oldu.”
“Sen bakma bu kadar hüzünlü şeyler yazdığıma, ben çok gülerim. Ve gülerken hiç kimse yalan olduğunu anlayamaz.”
“Boğazıma takıldı sevdan.. 3 kere sırtıma vur helâl de; Alışık değilim harama, ondan olacak herhalde..”
“S'onsuzluk istemiştim ben aslında; ama S'yi biraz sessiz söylemişim galiba.”
“Uzaktan seviyorum seni.. Kokunu alamadan, boynuna sarılamadan, yüzüne dokunamadan.. Sadece seviyorum.”
“Aramızdaki savaş nasıl anlatılır şimdi. Onun yüreği Filistin'di ben oraya yerleşmeye çalışan batılı çocuk.”
“Hayat benimse eğer kimse karışamaz ve biliyorum ki herkesle dost olunmaz. "Aşka gelince bir kere sevdim işte, bir daha işim olmaz.”
“Bir şeyiniz olayım sizin, hani nasıl isterseniz, oğlunuz, kiracınız, sevgiliniz; dünyanın bir ucuna birlikte gider miyiz?”
“Aşklarda bakım istiyor, öğrenemedin gitti.”
“En az benimki kadar annemin de ahı tutar sana. Burnumdan getirdiğin süt, onun sonuçta.”
“Sesinde ne var, biliyor musun? Söyleyemediğin sözcükler var.”
“Keşke birini tam kaybetmeden, Ona olan tüm sevgimizi haykırabilsek...”
“Bir kırıldık, daha da kırılırız. Kimse dokunamaz bizim suçsuzluğumuza..”
“Bilirsin sigarayı da kalem tuttuğum gibi tutarım. Ondan tüter Sevda sözleri...”
“Cenaze arabalarını süslemek gibidir yokluğunu yazmak, Ne kadar güzel olsa da ölüm taşır.”
“ki karaköy köprüsüne yağmur yağarken bıraksalar gökyüzü kendini ikiye bölecekti çünkü iki kişiydik.”
“Niye mi koşarsın böyle ufka doğru. Pir Sultan mı ısmarladı seni, Kızılırmak’tan öte Sivas'a doğru.”
“Öyle sevdim ki seni öylesine sensin ki! kuşlar gibi cıvıldar tattırdığın acılar...
“Yalnızlık bir ovanın düz oluşu gibi bir şey.”
“Seni ne zaman uyurken hayal etsem, Affediyorum ...”
“Hiçbir şeyim yok akıp giden sokaktan başka keşke yalnız bunun için sevseydim seni”
“Kuşlar toplanmış göçüyorlar; keşke yalnız bunun için sevseydim seni”
“Biliyorsun, ben hangi şehirdeysem, Yalnızlığın başkenti orası.”
“Karşıdaп karşıya geçer gibi sev beпi: Önce baпa, soпra bana soпra yine baпa bak.”
“Hep kazanırsın ey çözümsüzlük!”
“Yarından bir şeyler beklemekle geçiyor ömrümüz.”
“Önce öp sonra doğur beni.”
“Çok günah işledim, korkuyorum.. Ayaklar altına al beni anne! Cennete gitmek istiyorum.”
“Yoksuluz, gecelerimiz çok kısa. Dörtnala sevişmek lazım.”
“Saat 12'den sonra her içki şaraptır.”
“Sevmek çiftleşmek değil, tekleşmektir..”
“Özledim.. Söyleyeceklerim bu kadar, kısa ve derin.”
“Güzelsin sevgilim.  Ama çok yakından.”
“Biliyorum Sana Giden Yollar Kapalı.”
“Her ölüm erken ölümdür.”
“İki çay söylemiştik orda, biri açık, Keşke yalnız bunun için sevseydim seni.”
“Kehanet adlı kısacık bir şiir buldum. Keşke yalnız bunun için sevseydim seni.”
“Yürüyoruz bütünlemeye kalmış bir sessizlikte Keşke yalnız bunun için sevseydim seni.”
“Özgürlüğün geldiği gün, O gün ölmek yasak!”
“Uysal sevgilim, ben şimdi büyük bir kentte seni düşünmekteyim Elimde uçuk mavi bir kalem, cebimde iki paket sigara Hayatımız geçiyor gözlerimin önünden Çıkıp gitmelerimiz, su içmelerimiz, öpüştüklerimiz ağlarım aklıma geldikçe gülüştüklerimiz. Her şey seni bekliyor, her şey gelmeni içeri girmeni senin elinin değmesini gözünün dokunmasını ve her şey tekrarlıyor seni nice sevdiğimi.”
“Kadınlar inatçıdır, hayata tutundukları gibi, aşklarına da sahip çıkarlar. Bu yüzdendir, konuşup derdini anlatma isteği, karşı tarafı ikna edene kadar uğraşırlar. Sonunda pes eder adam, bir ışık görür kadın, tüm derdini paylaşır. Genellikle ne cevap alır? Abuk sabuk konuşma! Gereksiz ve saçma gelmiştir adama anlatılanlar, hiç de üstünde durmamıştır. Yine bir sıkıntı, tatmin edilemeden geçiştirilir ve adam gün gelip bunların kendisine ok gibi döneceğini bilemez…”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder